Prima   »  Ştiri & Galerii foto   »  Ştirile proiectului » Comunicatorii MADRM și ADR-uri au acumulat noi cunoștințe și practici în domeniul comunicării strategice

Comunicatorii MADRM și ADR-uri au acumulat noi cunoștințe și practici în domeniul comunicării strategice

  imprimare
30.11.2018   1214 Accesări  

Comunicatorii Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului (MADRM) și celor patru Agenții de Dezvoltare Regională (ADR) au participat la un atelier de lucru, care a avut drept tematică „Elemente de comunicare strategica: cum elaborăm o strategie și un plan de acțiuni”. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 27 – 28 noiembrie 2018, în Costești, Ialoveni. Pe parcursul celor două zile de lucru, Ludmila Andronic, instructoarea care a facilitat evenimentul, le-a prezentat participanților cele mai noi practici și cunoștințe în domeniul comunicării strategice. De asemenea, participanții au vorbit despre instrumentele care stau la baza comunicării strategice, audiențe, mesaje, public țintă și cum transpunem o strategie de comunicare într-un plan de acțiuni.

Ecaterina Grigorean, ofițer de presă, MADRM: „Atelierele de instruire pentru comunicatori, organizate cu suportul GIZ/MSPL sunt foarte utile, pentru că sunt într-un format restrâns, abordăm subiecte concrete, utile atribuțiilor de funcție pe care le îndeplinim. Acest atelier a scos în evidență obiectivele noii Strategii de comunicare a Ministerului după reforma autorităților publice centrale, ce ar trebui elaborată la în prima jumătate a anului viitor. Suntem recunoscători pentru oportunitatea de a beneficia de instruiri în comunicare, pentru că la nivel de guvern, se organizează puține astfel, de instruiri, iar comunicatorii din agențiile de dezvoltare nu au acces la acestea”.

Ion Urușciuc, specialist în comunicare, ADR Nord: „Este important să știm cum să ne planificăm mai bine activitățile, ca să evităm anumite momente haotice atunci când comunicăm public despre un eveniment sau când organizăm o campanie de informare. Totodată, să nu uităm că un plan de comunicare bun începe de la elementele de identitate vizuală, pentru că felul cum ne „împachetăm” mesajele pot influența decisiv mesajele. Am avut parte de un atelier de lucru util, pe care mi l-aș fi dorit de mai mult timp. Ar fi oportun să implementăm un plan de acțiuni concret, de rând cu experți în domeniu, ori să vedem cu ochii noștri cum fac asta colegii din România, de exemplu”.

Atelierul de lucru a servit drept activitate pentru edificarea capacităților de comunicare pentru angajații MADRM și ADR-uri. Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului „Modernizarea Serviciilor Publice Locale în Republica Moldova” (MSPL), care este implementat de către Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ). Practicile și cunoștințele acumulate pe parcursul sesiunii de instruire vor ajuta comunicatorii în procesul de panificare strategică și în elaborarea strategiilor și planurilor de activități în comunicare.

************
Proiectul „Modernizarea Serviciilor Publice Locale în Republica Moldova” (MSPL) este implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) în parteneriat cu Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului al Republicii Moldova și sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Uniunea Europeană, Guvernul României, Guvernul Suediei și Agenţia Elvețiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC).

Comentarii Adaugă comentariu
Nume, Prenume *:
E-mail:
Comentariu * caractere rămase