Comunicatori agenţiilor de dezvoltare regională şi ai Ministerului Dezvoltării Regională şi Construcţiilor (MDRC) au participat vineri, 28 martie a.c. la atelierul cu tema „Posibilităţi de sporire a mediatizării procesului de dezvoltare regională”.

La începutul atelierului, participanţii s-au familiarizat cu rezultatele raportului de monitorizare a reflectării de către instituţiile mass-media a subiectelor despre dezvoltarea regională în Republica Moldova, elaborat de API. Comunicatorii au aflat că presa acordă un interes sporit în special proiectelor de dezvoltare regională care au impact real asupra comunităţilor şi oamenilor, accentul fiind pus pe istorii de succes şi poveşti umane.

În cadrul atelierului de lucru au fost examinate şi posibilităţile de îmbunătăţire a comunicării cu mass-media, de sporire a vizibilităţii în presă a eforturilor de dezvoltare regională. Astfel, instructoarea Inga Burlacu le-a sugerat participanţilor la atelier să exploateze în favoarea lor specificul fiecărei instituţii mass-media: „Presa online devine o sursă tot mai populară de informare, şi ea nu este legată de un orar sau o zi a publicării, ceea ce le oferă comunicatorilor spaţiu de manevră. Spre deosebire de situaţia din anii precedenţi, când proiectele se aflau abia la etapa de inceput, acum comunicatorii au un as în mânecă, şi anume poveştile de succes ale proiectelor implementate”. De aceeaşi părere a fost şi Ecaterina Grigorean, ofiţer de presă în cadrul MDRC: „Am observat că proiectele, mai ales procesul de construcţie trezeşte interesul mass-media, deci trebuie să exploatăm acest aspect în comunicarea cu jurnaliştii”.

La atelier s-a discutat despre necesitatea schimbării stilului de prezentare a informaţiei către mass-media. „Specialiştii în comunicare trebuie să înceapă a gândi ca jurnaliştii. Presa şi interesele ei s-au schimbat, ceea ce înseamnă că şi lucrul comunicatorilor ar trebui să ţină pasul. Ieşiţi din tipare, încercaţi să schimbaţi accentele în comunicare, să vă eschivaţi de la scrierea seacă, birocratică a unor texte şi să puneţi accentul pe lucruri curioase din domeniul de dezvoltare regională!”, i-a îndemnat Inga Burlacu pe participanţii la atelier.

Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului „Eforturi integrate pentru promovarea dezvoltării regionale în agenda mass-media”, finanţat de către Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ) în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova”.